środa, 25 lipca 2012

Hawaje III (ostatnie) oraz przepis na domowa lemoniade

Absolutnym hitem tego wyjazdu byly deski.

Chlopcy czekali na nie dlugich kilka miesiecy.
Z kupnem poczekalam, az beda potrafili w miare dobrze plywac.

Zycie na skalach zawsze jest ciekawe.

Moje dzieci uwielbiaja obserwowac.

Moga na skalach spedzac cale godziny.

Starszy pokochal snorkowanie.
Snorkowal sam, blizej brzegu...
...albo dalej, z tata.

Plywal jak foczka.

Mlodszy podziwial z brzegu jak brat snorkuje z tata.

To byl bardzo dobry wyjazd.

***

Moje dzieci najczesciej pija wode, ale czasem maja ochote na cos innego, a lemoniade uwielbiaja. Dostalam ten przepis od mojej przyjaciolki Kate. Jest bardzo prosty i szybki.
Potrzebne sa cytryny, woda i cukier.
Cytryny nalezy umyc, przekroic w polowie i wycisnac z nich sok. Sok zmierzyc. Ja robie lemoniade z  8-9 cytryn co daje mi ok. 250 ml soku. Na 1 czesc soku dajemy 1 czesc cukru, 4 czesci wrzatku i ok. 4 czesci zimnej wody (mozna dodac lub ujac, to zalezy od indywidualego smaku).
Skorki wlozyc do duzej miski i zasypac 1 czescia (w moim przypadku 250 ml) cukru. Dobrze wymieszac i zalac 4 czesciami (u mnie 1 l) wrzcej wody. Odstawic na 10 minut. Po uplywie tego czasu przelac przez sito, dodac przcedzony przez sito sok z cytryn oraz 4 czesci zimnej wody. Dobrze wymieszac i wstawic do lodowki. 

5 komentarzy:

  1. Ostatnie zdjęcie (i nic nie ujmując poprzednim) jest piękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. No i najlepsze życzenia imieninowe! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za przepis na lemoniadę. Właśnie ją popijam. Wyśmienita!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popijaj na zdrowie!
      prawda, ze smaczna?
      i jaka zdrowa! bialy cukier pewno mozna czyms zastapic, zeby podniesc walory zdrowotne nie ujmujac smakowym.

      Usuń